I have mainly been painting sceneries that connote Death based on my conviction that I can attain a concept that’s unperceivable in the language-like traditional paintings through having programming language intervene into them. In addition, I have been utilizing a wide range of digital technology such as 3DCG and image editing software. I create paintings from my new inspirations (something like a sixth sense) that have expanded because of digital technology.

Two reasons led to such a production method. First, I was influenced by the fact that I originally obtained a degree in a university to learn broadly about digital media and then majored in oil painting at an art university. Second, it is because I believe that the value of pursuing in this age the issue of relationships between the metaphor and symbols, which can be said to be the basic structure of paintings, lies in mediation by digital technology. The arbitrariness that results from the combination of digital technology, such as programming languages as metaphors, and traditional pictorial languages, such as symbols, is the power source for new painting power.

 

 

 

 

 

 私は近年、伝統的な絵画的言語にプログラミング言語を介在させることで、伝統的な絵画的言語のみでは認識できなかった概念を見出せるという確信を元に、主に「死」を内包した風景を描いている。他に3DCGや画像加工ソフトなど、デジタル技術を幅広く利用し、デジタル技術によって拡張された新たな霊感(第六感的な)による絵画の制作を試みている。

 このような制作方法に至った理由は2つある。1つは、私が元々デジタルメディアについて広く学ぶ大学で学士を得てから、美術大学の油画専攻に入学したという経緯が影響しているということ。そして2つ目は、絵画の基本的構造と言えるメタファーとシンボルの関係について、現代においてこの課題を突き詰める価値は、デジタル技術の介在にあると考えるためだ。メタファーとしてのプログラミング言語をはじめとするデジタル技術と、シンボルとしての伝統的な絵画的言語、その組み合わせから生じる恣意性こそ、新たなる絵画の力の源なのだ。